آخرین تحولات لبنان

طی چند هفته اخیر برخی نسبت به توطئه تل آویو برای افزایش ناآرامی های در لبنان با هدف منحرف کردن افکار درونی از معضلات جامعه صهیونیستی و همچنین مشغول ساختن مقاومت به امورات داخلی لبنان هشدار داده بودند

فتنه خزنده علیه عروس خاورمیانه / از حمله مسلحانه به حزب‌الله تا سوء قصد ضد وزیر دفاع؛ در لبنان چه می‌گذرد؟

 همین چهار پنج روز پیش بود که عربستان سعودی طی بیانیه ای که در نیمه شب صادر شد، خروج فوری اتباع خود از لبنان را خواستار شده و در پی آن امارات، بحرین، کویت، عمان، آمریکا، انگلیس و آلمان هم چنین کردند، تحولاتی که از پشت پرده یک توطئه علیه عروس خاورمیانه حکایت داشت. هر چند آنها تصمیم شان را به درگیری نظامی در اردوگاه فلسطینی «عین الحلوه» ربط دادند اما بر همگان آشکار بود که این تنها بهانه ای بیش نبوده و در پشت صحنه اتفاقاتی در حال رغم خوردن است.

بر این اساس شامگاه چهارشنبه بود که حزب الله لبنان شهادت یکی از نیروهای خود در درگیری و حمله مسلحانه مشکوک را تایید کرد. این جنبش طی اطلاع رسانی بعدی متذکر شد که یک کامیون متعلق به مقاومت که در حال حرکت از «بقاع» در جنوب به سمت بیروت بود در منطقه مسیحی نشین «الکحاله» (در ۱۱ کیلومتری جنوب شرق بیروت) هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و یکی از نیروهای این جنبش به نام «احمد علی قصاص» به شهادت رسیده است. در پی آن احزاب، جریان‌ها و شخصیت‌های ملی لبنان ضمن محکوم کردن اتفاق، این تجاوز را یک خدمت رایگان به اشغالگران صهیونیست خواندند چرا که نیروهایی را هدف قرار داده که از امنیت کشور در برابر دشمن صهیونیستی دفاع می‌کنند.

اما این تنها یک پرده از ماجرای توطئه علیه لبنان طی چند روز اخیر بود چراکه در ادامه بعد از ظهر پنج شنبه رسانه ها از سوء قصد نافرجام به جان وزیر دفاع لبنان خبر دادند. خودروی «موریس سلیم» در منطقه «جسر الباشا» در بیروت هدف تیراندازی قرار گرفت، اما او از این اقدام جان سالم بدر برد. این تحرکات مشکوک در حالی رخ داد که رژیم صهیونیستی بشدت در حوزه داخلی دچار تشت و چندپارگی بوده و از اداره امور خود ناتوان است. بر این اساس طی چند هفته اخیر برخی نسبت به توطئه تل آویو برای افزایش ناآرامی های در لبنان با هدف منحرف کردن افکار درونی از معضلات جامعه صهیونیستی و همچنین مشغول ساختن مقاومت به امورات داخلی لبنان هشدار داده بودند. به نظر تحولات اخیر را باید در همین زمینه تحلیل و بررسی کرد. این مسئله ای است که «احمد قبلان» مفتی جعفری برجسته لبنان نیز روز گذشته به آن اشاره کرد. وی در پیامی خطاب به رهبران مسیحی این کشور هشدار داد که برخی جریان‌های داخلی و خارجی برای به راه انداختن فتنه خونین تلاش میکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.